ماهی‌بالی

ماهی‌بالی

بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است پس نقاشی می کشد عکس میگیرد مجسمه می سازد ساز می زند....
ماهی‌بالی

ماهی‌بالی

بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است پس نقاشی می کشد عکس میگیرد مجسمه می سازد ساز می زند....

امتداد منصفی در جغرافیای ذهن


دومین نشست هنرمندان خارج از مرکز |اگزت Exit| با گرایش امتداد منصفی در جغرافیای ذهن در تاریخ 22 تا 24 آذرماه در جزیره هرموز با حضور بیش از سی هنرمند برگزار گردید.


در این نشست  آرتانیان و حجم سبز به Exit پیوستند.



 

اگزت فضایی است برای هم اندیشی در وادی اشتراکات ذهنی هنرمندان ، هنرمندانی که هر کدام در بستری از مکان و جفرافیای فیزیکی زیسته اند اما در نزدیکی ذهنی با هم گرد می آیند تا تجربه ای را با هم تجربه کنند . مفهوم این جغرافیای ذهنی در ابعاد خود حامل مکان نیز هست ، مکانی برای فیزیک اندیشه

 

فیزیک اندیشه :

اندیشیدن و تفکر محصول قرار گیری در برداری از فیزیک است ، بردار های فیزیک حیات را می سازند و بردارهای اندیشه فرا حیات

 

فرا حیات :

بسیاری از هنرمندان محصول فرا حیات خود اند ، متن و اندیشه ی آن ها فرا تر از حیات فیزیکی و بردار جغرافیایی ادامه می یابند و در این حیات است که هنر آمیخته با زمان می شود و متن تداوم هنرمند می گردد ، امتدادی در ذهن ، جغرافیای ذهن

 

امتداد در جغرافیای ذهن :

منصفی هنرمندی است زیسته در جغرافیای جنوب ، جسم و کالبدی که حضور و خفتن اش در مکان و زمانی محدود از تاریخ طولی پدیدار شد ، متن منصفی اما در فراروی حیات ذهنی خود در حال گسترس است ، تکثیر این حیات مستلزم مولفه های چند گانه ایست که در این نشست آنها را به پرسش می گذاریم ، پرسشی نه برای شخصیت و حیات منصفی بلکه پاسخی به حیات و متن خود . از این رو در این گفتگو منصفی پدیده ای است که در نزدیکی ما با شاخصه های تداوم ، مورد پرسش قرار می گیرد.

 

پرسش :

منصفی هیچگاه در مناسبات قرار گیری در مختصات اعتبارات و امکانات محدوده ی معرفی خارج از اثر خود قرار نداشت پس در دوره ی حیات خود از این اقبال سودی هم نجست ، اما در گذر زمان غبار از متن و اثر او به مرور به صیقل می رسد ، آیا تجمیع این دو ممکنی بود که نشد یا امکانی است که مستلزم جوهره ی زمان است؟ نسبت ما در زمانی که این امکان را بیشتر برایمان فراهم آورده چیست ؟

کدام سوی متن منصفی امروز در فرا حیاتش موثر بوده، نسبت زمانی او با ابزار، امکانات و ارتباطات ؟مولفه های خفته در متن اوکه به اقبال و فراگیری در همزمانی با حیاتش نرسید ؟ حزن بر آمده از آوای یک انسان که در گفتار و زبان بوم زیستش نمی گنجد ؟ شاخک های تیز الیت که اکنون آنرا دریافته است ؟ مرهم و دردی برای این زمان که متن منصفی به آن پهلو می زند؟ یا امتداد منصفی در جغرافیای ذهن ؟

 

احمد کارگران