ماهی‌بالی

ماهی‌بالی

بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است پس نقاشی می کشد عکس میگیرد مجسمه می سازد ساز می زند....
ماهی‌بالی

ماهی‌بالی

بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است پس نقاشی می کشد عکس میگیرد مجسمه می سازد ساز می زند....

در زندگی آدمی زخم هایی هست که با لایک خوب نمی شود .


دوستان عزیز من ، پیش ازخواندن این یاد داشت کمی چشم بگردانید و به دور و بر خود نگاه کنید.

بله درست است دیوار.

آدمی زاد هزاران سال است پذیرفته بخش هایی از طبیعت را اشغال ، مواد طبیعی را تخریب کند و تغییر دهد تا در محلی امن و با آسایش بیشتر به زندگی خود ادامه دهد.

نمی دانم شما چقدر این امر را پذیرفته اید ولی به احتمال زیاد از کسانی هستید که توی همین خانه ها زندگی می کنید، خانه هایی که برای ساختشان بخشی از طبیعت را تخریب کرده ایم.

گفتم تخریب یاد خرابی ارگ بم افتادم ، زمان ویرانی ارگ بم در زلزله ، آدم های ریز و درشت زیادی از فنا شدن این گنجینه ابراز تاسف کردنداما ماندگار ترین حرف را استاد محمد رضا شجریان زد (( هزار ارگ بم ، به جان کودکی نمی ارزد )) .

شنیده ایم زمانی که یکی از رجال سیاسی به جزیره هرمز سفر کرده زنی هرمزی فریاد زده آقای .....  زنان اینجا از زور گرسنگی به خود فروشی افتاده اند . نمی دانم این ماجرا چقدر صحت دارد ولی همه ما با شرایطی که مردم هرمز در آن زندگی می کنند آشنایی داریم .

دوستان ، برای نگاه ایدئآلیستی شما احترام زیادی قائلم ولی به من حق دهید ترجیح دهم خاک های رنگی جزیره هرمز به قول شما تخریب شود تا شاید اتفاق تازه ای باشد برای کودکان جزیره هرمز.

خوشبختانه شما آدم های دل سوز و عاقلی هستید و گمان نکنم نیاز به واگشایی باشد که منظورم از اتفاق تازه چیست .

چیز های زیادی روزانه دارد در نزدیکی ما تخریب می شود و ما درد های زیادی داریم که با لایک کردن توی فیس بوک خوب  نمی شود . می دانم که شما می خواهید این دارد ها دوا شود ولی پیش از آن دوباره به اطراف خود نگاه کنید روزنامه ، بشقاب ، میز ، این کیبرد ، گوشی ، کتاب هایمان ، لباس هایمان ، غذای گیاهی که امروز خواهیم خورد و ... هر چه در پیرامون خود می بینیم با تخریب بخشی از طبیعت به دست آمده .

حالا پیشنهاد شما چیست ، به تخریب طبیعت ادامه دهیم؟

یا شاید لازم باشد به تعریف درستی از تخریب طبیعت برسیم و البته خواهش می کنم فراموش نکنید مردم جزیره هرمز ، خودتان و البته من جزوی از طبیعت هستیم .

 

 

پی نوشت: عکس زهرا این دختر هرمزی را از سایت دکتر احمد نادعلیان برداشتم . دکتر هم نقدهایی بر فرش خاکی دارد اما حرف های او برای من شنیدنی تر است زیرا که ایشان کارهایی در جزیره هرمز انجام می دهد که تاثیر گذار و ماندگار است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد