ماهی‌بالی

ماهی‌بالی

بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است پس نقاشی می کشد عکس میگیرد مجسمه می سازد ساز می زند....
ماهی‌بالی

ماهی‌بالی

بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است پس نقاشی می کشد عکس میگیرد مجسمه می سازد ساز می زند....

طرح فرش خاکی هرمز بر ساحل این جزیره نقش بست


پس از جمع آوری بیش از هفتاد طیف خاک رنگی از مناطق مختلف جزیره زیبای هرمز، طرح فرش خاکی با مساحت حدود 1600 متر مربع، توسط گروهی از هنرمندان هرمزگانی بر خاک این جزیره، نقش بست.

به گزارش روابط عمومی «فرش خاکی هرمز»، فرایندِ ساخت و آماده سازی سومین فرش خاکی جزیره هرمز، که با نقوشی برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم مردم این جزیره طراحی شده است، گام به گام پیش می رود، و پس از طی مراحل طراحی اولیه و جمع آوری و دسته بندی خاک های رنگی، گروهی از هنرمندان هرمزگانی مشغول طراحی نقشه فرش، بر روی خاک هستند.

این سومین سال متوالی است که فرش خاکی، بر ساحل هرمز نقش می بندد. تمام رنگ های موجود در این فرش را، خاکهای رنگی کوهها و مناطق مختلف هرمز تشکیل می دهند، خاکهایی که طی چند روز توسط گروه جمع آوری خاک به ساحل سنگ مرغان هرمز برده شدند تا فرشی به مساحت 1600 متر را تشکیل دهند.

بر اساس شواهد موجود، بیش از 90 طیف خاک رنگی در جزیره هرمز دیده می شود، و چنین غنا و زیبایی، جز در این جزیره، در جای دیگری از جهان دیده نمی شود. خاکهای رنگی هرمز، در رنگ سازی، ساخت لوازم بهداشتی و ... مورد استفاده است و سالانه گردشگران بسیاری را از جای جای جهان به خود جذب می کند.

این گزارش حاکی است؛ ساخت سومین فرش خاکی جزیره هرمز، طی چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و هفته آینده همزمان با عید سعید غدیر با حضور هنرمندان توانمند و سرشناسی از جای جای کشور، افتتاح خواهد شد.

منبع آفتاب

نظرات 4 + ارسال نظر
مسعود 20 آبان 1390 ساعت 04:23 ق.ظ http://mmansouri.com/

آرزوی موفقیت. منتظر گزارش تصویری هستیم.

آتش 26 آبان 1390 ساعت 08:09 ب.ظ http://www.meraj-85.blogsky.com

ورود گروههای نمایشی منتخب جشنواره استانی فجر(هرمزگان) به جشنواره منطقه ای یزد_

نمایش (کشف برای زنده ماندن در حصار بی حس مرده) کاری از کارگاه نمایش تارس به کارگردانی رضاغریب زاده دریایی و نویسندگی یاسین بهرامی و با بازیگری : سمیه عشایری نژاد مریم زلفی زاده محمود سلیمی مهدی رحیمی. این گروه روز 26/8/1390 در استان یزد سالن سینما دانش آموز ساعت 18عصر به روی صحنه می رود.
نمایش( برگزین ) کاری از کاری از گروه تئاتر صیاژن از رودان به کارگردانی حسین درویشی و نویسنده حمیدرضا آذرنگ با بازی عارف نیکخواه و محمد صفایی در استان یزد سالن سینما دانش آموز در تاریخ 27/8/1390 ساعت 9 صبح به روی صحنه می رود.

توبه 28 آبان 1390 ساعت 11:04 ق.ظ http://tobeh55.blogfa.com

سلام فرش جالبی میشه. به به

سلام کاکا.ما به یاد شما در هر زمان و مکان هستیم .از اینکه هنوز یادی از ما میکنی ممنون.تهران میای به ما سر بزن،آدرس ما سرراسته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد